نفسي ارتاح. الشاعر د عمر عبد الجواد
.....(( نفسي أرتاح. )).......
نفسي يا قدر ...أرتاح
بعد العمر ما عدي ...و راح
ما بين وعود و عهود. ..
و قيود و صدود و جراح
نفسي يا قدر...... .. أرتاح
حياة ...كلها روايات...
بين دموع و خضوع و آهات
و عتاب و عذاب و سكات
و ما عاد لروحي... براح
نفسي يا قدر ... أرتاح
أنا و الأحلام. ... ما نام ..
و مع الأوهام......... بتمر أيام
لا فيه لقا....و لا حتي سلام
غير ملام و خصام ..و سماح
نفسي يا قدر.... أرتاح
سافرت كتير و صبرت كتير
و حفرت الصخر في أمشير
بين جليد و وعيد و جو عنيد
و فرشت لغيري الأرض حرير
داريت عنهم .... أي رياح
و بقيت لحالي ...أنا و موالي....
أشكي ما جرالي ..
مسا و صباح
نفسي ....يا قدر أرتاح
ما بين آهات.....و ذكريات
بعيش حياتي...أسهر ليلاتي..
مع حلمي ..... اللي مات
و عمر اللي جاي ....
.........ما هو أد اللي فات
و بقيت للهوي. ......مداح
نفسي ........يا قدر أرتاح
★★★★★★★★★★★
د/عمر عبد الجواد عبد العزيز .


0 تعليقات:
إرسال تعليق
الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]
<< الصفحة الرئيسية