الأربعاء، 19 أبريل 2023

من وحي الخيال بقلم الشاعر محمد

 من وحى الخيال ..


شعر غنائى .

((( عتاب )))

ليه بس زعلتنى منك .. عملتلك إيه عشان تسيبنى آآسى مرار الوحده  من بعدك ..


ونا إللى كنت شيلاك ف نن العين ولا فكرنش يوم أبعد عنك


كنت بأخبك  أكتر من روحى مكانش بيصعب عليا دمعى و نوحى ..


كنت بأحاف و أغير عليك .. كنت مكبراك ف عنيا م بصتش أبدآ لسنك ..


         ليه بس زعلتنى  ..


إنت أكتر واحد دخل قلبى .. و بقاله مكان عالى فيه ..


و م تساليبش عشان مش هأجاوبك .. بإختصار من غير ليه ..


إسأل قلبى اللى إستلطفك من أول مره .. لما صبحت إنت العالى عليه ألف مره ..


إنت غطيت على كل اللى عرفتهم .. و ساعتها م كنتش غلطانه ف  إختيارى كان إختيارى ونا حره فيه..


          ليه بس زعلتنى .


جى بعد م عاشرتك و عاشرتنى لسنين طوال.. و شوفت فيك كل آحلامى ..


تغدر بيا الآخر وتكسر بخاطرى .. و يهون عليك عذاب أيامى ..


ونا اللى كان سرى كله معاك .. كنت عشمانه قال ف هواك  ..


يجى يوم و تحبنى .. أتاريك

مشغول و بتفكر ف خصامى ..


          ليه بس زغلتنى ..


لحقت أوام تنسانى . منتش عايز تشوفنى ..


مليت م  النظر لملامحى .. قشبعت غرام  منى ..


كنت فاكره إن جمالى هيأثر عليك .. .. مغرفش إنك  عاملنى لعبه ف إيديك

ليل نهار ف إنتظارك .. وقت م تعوزنى ع الشات تطلبنى ..


           ليه بس زعلتنى ..

.


          


بقلم الشاعر الغنائى ..

محمد البريمى ..

0 تعليقات:

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية