انا قلبي،ساكن فيه حبك بقلم الشاعر محمد الراوي
أنا قلبي ساكن فيه حبك
وقافل شبابيكه وأبوابه
ماليش فى إللي الحب إللي بيكدب
ما بحبش أعيش انا فى سرابه
مش بقدر على بعده وهجره
لإن ما ليش أنا فى غيابه
ضميني بحبك واسقيني
دوقي طعم الحب وشرابه
خمر وسكر فى قلب كفوفك
بيرجع قلبي لشبابه
الحب احاسيس ومشاعر
مش تفكير فيه وفى أسبابه
ليه كل الحب فى قلوبنا
بنقلب صفحاته فى كتابه
اليوم قصة وبكرة فى قصة
وسؤال ليه الحب بعيد
والعيب فينا مش فى جوابه
عايزه تعيشي بعيدة وحيدة
من غير حب فيه إحساس
ما بينقلش ليك حقايق
ولا فيه حتى جملة مفيدة
أيه يعني ما تعيشي بعيد
أنا حبي ما بيتشاف يوم دمعه
بعد غناية ما حلق فوق
كل آغصان يوهب
حب دفء حنان
عاشق للحب وأوصافه
بيغني يزقزق تغريد
أنا قلبي ساكن فيه حبك
وقافل شبابيكه وأبوابه
الراوي

0 تعليقات:
إرسال تعليق
الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]
<< الصفحة الرئيسية