الأربعاء، 15 فبراير 2023

بتحبيه بقلم الشاعر جلال محمد

 بتحبيه؟

*****

بتبقي معايا

وتجري عليه 

بتحبيه؟

باين عليكِ

من سؤالك

من شرودك

ولهفة الشوق

والحنين

طب وقلبي...

ملوش نصيب؛؛؛

يتحرم

ومفيش طبيب؟

كنت فكرك واحده بالك

بس باين كان

 دا وهم

رافضه حتى

وجودي جانبك

لما أصبح

يجي ردك

وحتى ردك

عليا فاتر

عادي جداً

قولي..

مش لازم

تقولي

إن أنا موجود في كونك

وتحسي

قدإيه قلبي 

الحُنين

لهفته ساعة

وجودك

زي طفل في حُضن أمه

ماإنتِ أصلاً

ساكنه فيه

...عيشى..حياتك

ربى يديم السعاده

أما قلبي راح أقوله

ربنا يعوض عليك

____________

شاعر العاميه جلال محمد 

٢٠٢٣/٢/١٦


0 تعليقات:

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية