البركة في اللمة . الشاعرةام يحيى لهواني
.
البركة في اللمة
لما تفرح في لمة اخوانك وبيك واعمامك
بتنسى همومك ويبتدي الكون يعمر بمكانك
والشمس الجميلة تفرد شعاعها الردي بامانك
والحرية والأمل يفرد جناحة عليك وتنسى احزانك
وتنتهي كل الالام لم تشوف السعادة ملية اركانك
هذي الحياة وانت مع اهلك بتزيد فيهاحياتك وامالك
ايام بتروح ويبقى الخير واللمة جواك تحلالك
خلي الاماني تبتسم والجمال يزيد بحسن كمالك
لما اتكون اللمة عنواننا لن تذبل الزهور والحب عا بالك
والورد يزهر الوان والنرجس مع الريحان على بابك
خلي المحبة والخير دوم وزيدوا العطاء والهنى زادك
والأكل يطيب والماء يصبح ترياق وعند الله معادك
بالفردوس الكل يكون وباب الرضوان هو بابك
بقلمي
ام يحيى لهواني


0 تعليقات:
إرسال تعليق
الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]
<< الصفحة الرئيسية